Door de maatregelen rondom het Corona-virus moesten veel Nederlanders (verplicht) thuiswerken. En voor veel mensen is dit nog steeds de realiteit. Maar hoe zorg je ervoor dat je thuis lekker kan werken? Dat je goed je taken kan uitvoeren en je productiviteit er niet onder leidt? Het begint allemaal met een goed thuiskantoor. In deze blog geven we je wat tips over hoe ook jij thuis een ideale werkplek in kan richten!
 

1.De internetverbinding

Het begint allemaal met een goede internetverbinding. Want als er een ding cruciaal is dan is het wel dit. Je hebt het internet immers voor alles nodig: voor online vergaderingen en meetings, voor het bijwerken van je klantenbestand, voor het uploaden van je gedane werkzaamheden en ga zo nog maar even door. We raden je aan om voor een solide, snelle internetverbinding te gaan. Bespaar hier indien mogelijk niet op maar gun jezelf kwaliteit. Dat werkt een stuk prettiger dan een verbinding die hapert bij iedere actie die jij uitvoert. Niets is zo frustrerend als naar een vastgelopen computerscherm kijken terwijl je in een belangrijke vergadering zit… Wij adviseren je glasvezel: een razendsnelle internetverbinding die voor iedereen werkt!

2. Bureau

Je maakt lange dagen, en voor je het weet zit jij 40uur per week achter je thuisbureau. Kies je dan voor je houten keukentafel, die er mooi uitziet maar aan comfort flink te wensen over laat, of ga je dan voor een ergonomisch bureau dat precies op jou is afgestemd? Wij kunnen je wel verzekeren dat je achter die laatste optie een stuk beter werkt… om het nog maar niet over rugklachten of een muisarm te hebben. Je gezondheid heeft baat bij een goede werkplek!

3. Bureaustoel

Hetzelfde gaat eigenlijk op voor een goede bureaustoel. Heb jij een fijne stoel, waar je goed op zit? Of zit jij in een scheve, verkrampte houding waar je het liefst na 5 minuten alweer uit opstaat? Dit kan een groot verschil maken voor je ervaren werkplezier. Zorg daarom dat je een goede stoel hebt, die je precies op jouw lichaamslengte kunt instellen en zorg dat de verhoudingen goed staan. Maar misschien nog wel een belangrijkere tip: ook als zit je goed, vergeet niet om elk uur tenminste even op te staan om je benen te strekken. Zo kunnen je spieren even ontspannen. Loop bijvoorbeeld even een rondje door je huis of ga naar de keuken om nog iets te drinken voor jezelf in te schenken. Want ook dat is belangrijk: blijf goed hydrateren en eet op geregelde tijdstippen een maaltijd. Het snacken sluipt er makkelijk in als je thuiswerkt, probeer zoveel mogelijk je eetritme van kantoor aan te houden met een normale, gezonde lunch.